Trafikalt grunnkurs

GJØR DRØMMEN TIL VIRKELIGHET!

Trafikalt grunnkurs

Obligatorisk teorikurs for deg under 25 år

→ Er du under 25 år må gjennomføre trafikalt grunnkurs før du kan begynne å øvelseskjøre privat og med en trafikkskole. Du kan ta dette kurset fra og med du fyller 15 år.

→ Er du over 25 år må du kun delta på kursene Trafikant i mørket, og Førstehjelp (tiltak ved trafikkulykke).

Trafikalt grunnkurs går over fire kvelder, mandag til torsdag, og inkluderer Førstehjelp. I tillegg må du gjennomføre Trafikant i mørket (mørkekjøring). I den mørke perioden av året, 1.november til 31.mars, avholdes mørkekjøring som regel uken etterpå. I den lyse delen av året, 16.mars til 31. oktober, kan du øvelseskjøre uten Trafikant i mørket - du må da ta dette innen 31.oktober. For å sikre din plass på både trafikalt grunnkurs og mørkekjøring, book gjerne din plass på begge deler samtidig - uansett når på året du tar trafikalt grunnkurs.

Øvelseskjøringsbevis

Når du har gjennomført trafikalt grunnkurs hos oss (og mørkekjøring i perioden 1.november - 15.mars), vil Statens Vegvesen utstedet ett trafikalt grunnkursbevis til deg. Dette beviset må du alltid medbringe under kjøring sammen med gyldig legitimasjon (med bilde). Du kan laste ned og oppbevare øvelseskjøringsbeviset ditt på mobilen, eller printe det ut. Logg inn på Din Side på vegvesen.no.

Vi følger læreplanen med humor og godt humør

Meningen med trafikalt grunnkurs er blant annet å skape en bevissthet rundt risikoen som er knyttet til å ferdes i trafikken. Selv om innholdet er dønn seriøst, jobber vi mot at du skal ha det gøy mens du lærer.

Kommende kurs

Trafikalt grunnkurs inkl. førstehjelp (Trafikalt grunnkurs)

22. april / Flyt Trafikkskole AS, Skjettenveien 14, 1466 Strømmen / 1 300,00

Trafikalt grunnkurs inkl. førstehjelp (Trafikalt grunnkurs)

22. april / Flyt Trafikkskole AS, Skjettenveien 14, 1466 Strømmen / 1 300,00

Lastsikringskurs BE/B96 (Personbil med tilhenger (BE))

23. april / Flyt Trafikkskole AS, Skjettenveien 14, 1466 Strømmen / 1 000,00

Lastsikringskurs BE/B96 (Personbil med tilhenger (BE))

23. april / Flyt Trafikkskole AS, Skjettenveien 14, 1466 Strømmen / 1 000,00

Ta kontakt

Åpningstider

Mandag: 08:30 - 15:30
Tirsdag: 08:30 - 15:30
Onsdag: 08:30 - 15:30
Torsdag: 08:30 - 17:00
Fredag: 08:30 - 14:30
Messenger

Medlem av:

Norges Trafikkskoleforbund-logo

Inneholder bruk som krever aktivt samtykke

For å gi deg en best mulig kundeopplevelse analyserer vi hvordan nettsidene våre blir brukt.